To chefer står og taler med hinanden. Spørgsmålet er hvorvidt de skal bruge penge på at sende deres medarbejdere på dyre kurser og uddanne dem yderligere. Den ene siger til den anden:
Hvad hvis vi bruger en masse penge og vores medarbejder så forlader os til en af vores konkurrenter?
Hertil svarer den anden:
Hvad hvis vi ikke gør og han bliver?
Med den anekdote kan vi starte indlægget.
Du har ad forskellige veje – kurser, oplevelser o.lign. – mulighed for at investere i din medarbejders fortsatte uddannelse og udvikling. Hvis dette sker for at forbedre medarbejderens produktivitet og afkast på arbejdspladsen, er det en udgift arbejdspladsen har mulighed for at afholde.
Et eksempel på dette kunne være at sende den markedsføringsansvarlige i huset på en uddannelse i online marketing. Kurset ved linket her koster tres tusinde kroner eksklusive moms og det er en udgift, man har mulighed for at afholde som virksomhed til ens marketingmedarbejder.
Pengene er nemlig forhåbentligt givet godt ud således at det for virksomheden er muligt at få medarbejderen tilbage endnu stærkere og i stand til at forbedre virksomhedens aktiviteter.
Investering i medarbejdernes uddannelse og udvikling kræver en modig leder – for afkastet er ikke sikkert og lige foran en. Men afkastet kan til gengæld være stort og al tiden værd, rammer man den rigtige uddannelse.
Gå til forsiden her og læs flere guides.
![](https://www.skat-hvordan.dk/wp-content/plugins/sponsorposts/disclaimer2.jpg)